Androidworld
Androidworld

Problemen na root met Galaxy S GT-I9000: blijft hangen op ODIN bij Set Partition. ???

#1 27-07-2012 17:17

Hallo,

Ik ben bijna 2 jaar in het bezit van een Galaxy S GT-I 9000. De afgelopen jaren werd deze steeds trager en trager. Afgelopen week heb ik 'm geroot naar een AOKK versie ICS. In eerste instantie leek alles goed te werken, totdat ik vanochtend de andere Launcher TwLauncher4 eens wilde proberen, die bij deze versie zit ingebakken. Resultaat: compleet vastgelopen.

Als eerste getracht om weer in CLockworkMod te komen. In eerste instantie leek dit te lukken maar zodra ik in het menu de volume + knop indrukte om een selectie te maken was het weer einde oefening.

Daarna getracht om met de verkenner in de SGS te komen, maar deze werd niet meer herkend, dus daar kon ik niets mee. Op het web gezocht naar andere mogelijkheden. In dergelijke gevallen zou het met Odin moeten lukken om iets te bereiken. Pakketje gedownload met een PIT - PDA - PHONE en CSC file. Dit op basis van een handleiding op Androidworld precies stap voor stap toegepast. Met de 3 knoppen naar het scherm met: Het beruchte scheppende Androitje en de tekst: Downloading… en Do not turn off target. Odin gestart, files (PDA e.d.) op de juiste plaats gezet, gele melding bij ID:COM, repartition aangevinkt met Auto Reboot en F. Reset Time, alles volgens de stappen uit de handleiding.

Maar helaas komt de installatie niet verder dan Set Partition. In het message menu staat nu:

<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Removed!!
<ID:0/007> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> CODE_I9000XXJVU_CL851880_REV03_user_low_ship.tar.md5 is valid.
<OSM> MODEM_I9000XXJVU_REV_00_CL1092175.tar.md5 is valid.
<OSM> GT-I9000-CSC-MULTI-OXAJVU.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> SetupConnection..
<ID:0/007> Initialzation..
<ID:0/007> Set PIT file..
<ID:0/007> DO NOT TURN OFF TARGET!!

…. dit staat er nu ruim 3 uur, dus ik heb er niet veel vertrouwen in dat het nog goed komt. SGS afkoppelen zou niet mogen, maar ik zie geen andere mogelijkheid.

Is er iemand die mij op gang kan helpen om mijn SGSje te redden?

P.S. Op aanraden getracht overnieuw in downloading mode te gaan en het hele verhaal nogmaals te proberen. Resultaat: Twee kleine logo's van een PC en GSM met een geel gevarendriehoekje. Alles nu voor niets geweest?

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijgewerkt (24-04-2013 15:18)

#2 02-08-2012 23:21

Mrjraider
Mrjraider
Uit: Achter mijn pc :)
Ingeschreven: 23-04-2012
Reputatie
Reputatie omhoog 1 Reputatie omlaag
Profiel    Stuur e-mail   
Soft bricked is je foon nu, wat je kan doen is gewoon blijven proberen mbv de 3bc in download modus te komen en dan raad ik aan vanaf stock te beginnen. Wil de 3bc niet helpen dan denk ik dat je een jig moet regelen.
Wel raar dat odin na 3 uur op hetzelfde blijft staan, probeer eens een andere usb poort het liefst eentje direct aan je moederbord (achterzijde vd pc)

Bijgewerkt (24-04-2013 15:21)