Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi A2

• Xiaomi Redmi Note 5

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• Nokia 8 Sirocco

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

noori

noori

• Lid sinds 21 april 2018
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 21 april 2018
  • 18:31

Mijn Samsung Galaxy S6 had al een tijdje problemen met de levensduur. Batterij ging erg snel leeg, maar ik heb geen geld om een nieuwe mobiel aan te scaffen en heb ik het maar geaccepteerd. Vandaag viel hij weer uit zoals vele keren, maar wat anders ging was dat de scherm vastzat op de samsung logo met de zwarte achtergrond.

Ik heb volume laag+thuisknop geprobeerd voor vele keren en heb hetzelfde probleem. Wanneer ik mijn mobiel aan de lader vastmaak en dit doe krijg ik de batterij scherm waar het ook vast zit. Tevens is deze batterij scherm zonder de groene laad bar wat je normaal wel krijgt. Hij laadt dus totaal niet op. Ook als ik dan de oplader uit de stekker haal blijft hij gewoon vastzitten op de batterij scherm.

Ik heb via deze tutorial https://www.youtube.com/watch?v=gHCM5LH9UEA nu via ODIN het geprobeerd, maar ook hier blijft hij gewoon vastzitten. Ik wist trouwens niet welke productcode ik heb, dus heb ik gewoon die van t-mobile gekozen. Kan dat het probleem zijn? Of zijn er nog andere oplossingen?

Ik heb echt mijn mobieltje nodig zouden jullie kunnen helpen a.u.b. Ik zal snel reageren aangezien ik dit echt opgelost nodig heb.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5920
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 22 april 2018
  • 10:01

het maakt wel uit welke firmware je pakt ja. Als je een europees model hebt kun je in principe alle firmwares pakken voor de SM-G920F, maar ik zou een Nederlandse kiezen, bij voorkeur de laatste, dat is deze: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s6/SM-G920F/PHN/download/G920FXXU6ERC1/213468/

Als je die hebt geinstalleerd moet je vaak nog 1 keer in het recovery menu een fabrieksreset uitvoeren, anders kun je inderdaad op het samsung logo blijven hangen..

noori

noori

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 april 2018
  • 14:11

het maakt wel uit welke firmware je pakt ja. Als je een europees model hebt kun je in principe alle firmwares pakken voor de SM-G920F, maar ik zou een Nederlandse kiezen, bij voorkeur de laatste, dat is deze: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s6/SM-G920F/PHN/download/G920FXXU6ERC1/213468/ Als je die hebt geinstalleerd moet je vaak nog 1 keer in het recovery menu een fabrieksreset uitvoeren, anders kun je inderdaad op het samsung logo blijven hangen..
Ik heb die gisteren als laatst gedaan en hij zit nog steeds vast… Kan je mij alsjeblieft helpen? Ook in het recovery menu komen lukt niet. Ik kan alleen deze 2 dingen doen:

1) volume laag + power knop. Dit herstart het, maar hij blijft gewoon vastzitten.
2) Volume laag + power knop + thuis knop. Dan kan ik die download uitvoeren.

Volume hoog + power knop + thuis knop lukt niet.

HEb je hulp echt nodig

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5878
  • Reputatie 250
  • 22 april 2018
  • 15:43

recovery mode….zie eerste filmpje.

en anders smart switch pc versie gebruiken om de firmware te downloaden en installeren…..zie tweede filmpje.

noori

noori

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 april 2018
  • 16:06

Het eerste filmpje had ik al gezien en geprobeerd maar dat lukt dus niet, omdat mijn mobiel daar niet op reageert. Volume hoog + power knop + thuis knop lukt niet.

Het tweede filmpje heb ik ook al gezien en ook al geprobeerd, maar wanneer ik dit doe zoals de meneer in het filmpje: Volume laag + power knop + thuis knop dan kom ik inderdaad op het blauwe scherm. Alleen dan drukt hij die thuisknop en bij mij gaat hij dan toch gelijk die download uitvoeren in plaats van op de scherm te komen zoals de meneer in het filmpje. Zag ik de reacties dat ik niet de enige was die dit probleem had.

Enig idee hoe ik alsnog dit kan doen of iets anders om mijn mobiel werkende te krijgen

Bewerkt (22 april 2018 16:06)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5878
  • Reputatie 250
  • 22 april 2018
  • 19:02

nog een keer met odin de firmware wat @nanders voorstelde flashen, jij moet de PHN verise hebben.

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s6/SM-G920F/PHN/download/G920FXXU6ERC1/213468/

dan is de volgorde download de firmware en pak het zip bestand uit (zit een tar file in)
vervolgens odin als administrator runnen (rechtsklik muis) en kies ap in odin en selecteer de net uitgepakte tar file (wacht even tot de file geladen is)
zet nu je galaxy s6 in downloade mode en sluit hem aan op je pc (het vakje linksboven moet blauw worden en moet added!! in het venster komen te staan)
als dat allemaal oke is kies dan start en de groene balk bovenaan gaat langzaam lopen, zodra er pass! komt te staan dan is de firmware juist geflashed en zal je toestel gaan opstarten met de nieuwe firmware.

blijft hij daarna weer rebooten of op het logo hangen dan moet! je een reset doen in de recovery (want die is meegekomen met het flashen).
kun je niet in recovery komen dan doe je of iets verkeerd met de knoppencombinatie of de volume omhoog is stuk of blijft vast zitten.

kom ook niet aan de instellingen van odin….die staan altijd juist.

Bewerkt (22 april 2018 19:10)
noori

noori

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 april 2018
  • 19:20

nog een keer met odin de firmware wat @nanders voorstelde flashen, jij moet de PHN verise hebben. https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s6/SM-G920F/PHN/download/G920FXXU6ERC1/213468/ dan is de volgorde download de firmware en pak het zip bestand uit (zit een tar file in) vervolgens odin als administrator runnen (rechtsklik muis) en kies ap in odin en selecteer de net uitgepakte tar file (wacht even tot de file geladen is) zet nu je galaxy s6 in downloade mode en sluit hem aan op je pc (het vakje linksboven moet blauw worden en moet added!! in het venster komen te staan) als dat allemaal oke is kies dan start en de groene balk bovenaan gaat langzaam lopen, zodra er pass! komt te staan dan is de firmware juist geflashed en zal je toestel gaan opstarten met de nieuwe firmware. blijft hij daarna weer rebooten of op het logo hangen dan moet! je een reset doen in de recovery (want die is meegekomen met het flashen). kun je niet in recovery komen dan doe je of iets verkeerd met de knoppencombinatie of de volume omhoog is stuk of blijft vast zitten. kom ook niet aan de instellingen van odin….die staan altijd juist.

Ik heb die firmware al gedaan gisteren als laatst, de PHN versie. Inderdaad te tar file gebruikt en precies wat jij allemaal net zei. Alles met succes gedaan.Hij bleef weer op de logo hangen. De volume omhoog knop is zeker niet stuk deed het 10 minuten voordat mijn mobiel uitviel en bleef hangen op de logo nog prima, omdat ik muziek aan het luisteren was buiten

''kom ook niet aan de instellingen van odin….die staan altijd juist.'' ??? Wat bedoel je hiermee? Ik moet wel aan Odin komen om de firmware in te stellen, logo zat opeens vast toen het uitviel uit het niets

Ik heb echt alles al geprobeerd en als ik het niet gedaan heb komt het omdat het niet lukt. Iemand nog tips of ideeën? Ben trouwens niet de enige waarvan volume omhoog + power knop + thuis knop niet werken. Heb veel YouTube video's gezien en zag zulke comments wel eens voorbij komen.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5878
  • Reputatie 250
  • 22 april 2018
  • 19:38

je moet altijd het toestel eerst helemaal uitzetten om daarna pas de knoppencombinatie toe te passen om in recovery te komen, maar wat gebeurt er dan wel zodra je de probeert in recovery te booten? bijvoorbeeld een android poppetje op de rug of open buikje, uitroepteken enz..enz…

en volume knoppen kunnen zomaar stuk gaan hoor….. er zit ook nog een stukje elektronica achter en die zijn met een paar milliseconden naar de knoppen, ik heb hier al van alles voor bij zien komen.

woon je niet in de buurt van doetinchem dan kan ik er eens naar kijken.

ps, heb je originele doosje nog, daar staat ook het productnummer en typ op.

Bewerkt (22 april 2018 19:41)
noori

noori

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 april 2018
  • 20:12

je moet altijd het toestel eerst helemaal uitzetten om daarna pas de knoppencombinatie toe te passen om in recovery te komen, maar wat gebeurt er dan wel zodra je de probeert in recovery te booten? bijvoorbeeld een android poppetje op de rug of open buikje, uitroepteken enz..enz… en volume knoppen kunnen zomaar stuk gaan hoor….. er zit ook nog een stukje elektronica achter en die zijn met een paar milliseconden naar de knoppen, ik heb hier al van alles voor bij zien komen. woon je niet in de buurt van doetinchem dan kan ik er eens naar kijken. ps, heb je originele doosje nog, daar staat ook het productnummer en typ op.
Hij was de hele tijd aan op de logo scherm en hij kan ook gewoon niet uit haha, omdat hij de hele dag aan de oplader was als laatste hoop die ik had. Heb het een tijdje geleden weer uit de stopcontact gehaald, omdat hij super heet werd en nu is die dus helemaal uit. Net even weer geprobeerd met de volume knop omhoog, maar helaas…

Als ik dus die recovery probeer binnen te gaan gebeurt er helemaal niets. Nu dus niet met scherm helemaal uit, maar daarnet ook niet toen die samsung logo scherm vast bleef zitten.

Erg aardig van je dat je er persoonlijk naar wilt kijken, maar wil jouw tijd niet verspillen. Denk gewoon dat het helemaal dood isHad al een tijd van snelle lege batterij last, maar dat die zo snel kapot zou gaan had ik niet verwacht. Heb mijn mobiel pas anderhalf jaar zag ik. Heb inderdaad originiele doosje en bon alles nog.

Probeerde productnummer nog te vinden, maar kon die nergens vinden. Zie wel dit staan:
GH69-23996A 
SM-G920F (2TX)

en dan nog een sticket met de barcode erop. Denk dat het aller laatste wat ik nog kan doen is maandag even online chatten met Samsung.

noori

noori

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 22 april 2018
  • 20:18

Ga maar mn serie sillicon valley verder kijken, misschien kom ik ideeën tegen:p

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren